zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

Adobe InCopy CC Wordprocessing keluaran Adobe

Wednesday, November 20, 20130 comments

Petang tadi aku download Adobe InCopy CC (Creative Cloud). Saiz 952MB. Sebenarnya aku tak tahu 'natang apa pulak' Adobe buat software ni! Rupanya wordprocessing. Nak integrate dengan Adobe InDesign. Aku memang daru dulu tak berapa serasi dengan Adobe yang suka buat software pecah-pecah tidak seperti Corel yang terfokus.

Dulu aku ada tulis pasal apa ada dua Adobe Illustartor dan Adobe InDesign.. kenapa tak sekalikan sahaja. (Baca di sini - klik)

Sekarang ada pula InCopy. Jadi kita kena guna Photoshop untuk design gambar, dan nak halusi design kena guna Illustrator dan jika nak buat desktop publisher kena guna pula InDesign. Kalau ada teks yang banyak kena pula integrate dengan InCopy..... pening 4 Software.. itu belum lagi Adobe Firework!!

Tapi kalau saya saya buat design dengan Photoshop (Saya tak suka guna CorelPhoto Paint) dan saya guna CorelDraw untuk jadikan desktop publisher... hanya dua sahaja.




Ini paparan story, kalau dalam Corel WordPrefect dipanggil Reveal Codes yang mudahkan kita cari kesilapan script. Saya suka semenjak WordPrefect 5 dan masa itu WordStar... Microsoft Word belum wujud lagi.. sekadar ada Write aje. 

Ini adalah paparan normal. 

Secara kasarnya tak ada yang menarik bagi saya pada Adobe InCopy CC yang telah dilancarkan pada 17 Jun 2013 yang lalu.

Kalau tak ada kerja... boleh mencuba, mana tahu serasi dengan anda.


Share this article :

Post a Comment

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger