zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

Font seakan-akan jawi yang cantik

Sunday, September 16, 20128comments

 
Saya pernah menulis di http://www.aizek.net/ untuk artikel ini dan rasanya baik juga diposting sama pada blog saya sendiri.

Saya ditanya oleh cikgu Zam berkenaan font semacam tulisan jawi. Saya beritahu dia dulu saya ada simpan tapi sekarang entah di mana. Banyak sangat PC sekolah yang saya guna dan saya juga ada satu tabiat suka berpindah tempat.

Rasanya sudah 4 atau 5 kali meja saya berubah. Sekarang saya duduk dalam bilik "frozen" (server). Mengigil dan bila pulang pukul 3.00 petang saya tak perlu buka air-cond kereta dan kadang kala lupa menyebab anak-anak yang diambil menegur kerana kepanasan...

Saya cari font berkenaan dan mungkin juga ada cikgu lain yang yang keinginan sama dengan font ini.

Anda boleh cari font terbaik di http://www.fontsy.com/


Ini adalah contoh font yang dicari oleh cikgu Zam, dan memberikan idea untuk saya buat head pada laman http://www.aizek.net/


Sila lihat perkataan Maklumat di hujung Jari anda...

Jika anda berminat boleh download di Menu Muat Turun pada laman ini atau cara mudah di sini http://www.aizek.net/v5/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=5

Nanti akan ada bagaimana pula nak masuk dalam PC setelah dimuat turun. Itu kena tanyalah sendiri. Kata perpatah Melayu, "Malu bertanya sesat jalan.."

Lalu cikgu zam mencelah, silap tanya kena 'jerkah'
Share this article :

+ comments + 8 comments

December 13, 2015 at 6:10 PM

Assalam cikgu Zul, maaf, link tu dh xde. saya teramat-amat perlukan jenis font tersebut, bagaimanakah saya nak dapatkan font tu ya?

Anonymous
December 29, 2015 at 4:26 PM

saya amat memerlukan font tersebut.. link tu dh expired

December 29, 2015 at 5:57 PM

Sila rujuk
http://www.dafont.com/alhambra.font

Anonymous
May 27, 2016 at 4:41 PM

assalamualaikum cikgu zul...nak tnye ade x software yg mudah utk membuat tulisan jawi selain PS dan AI

September 28, 2016 at 2:09 PM




October 27, 2018 at 2:10 AM

corel draw

Anonymous
March 27, 2022 at 4:54 PM

Font Seakan-Akan Jawi Yang Cantik >>>>> Download Now

>>>>> Download Full

Font Seakan-Akan Jawi Yang Cantik >>>>> Download LINK

>>>>> Download Now

Font Seakan-Akan Jawi Yang Cantik >>>>> Download Full

>>>>> Download LINK

Post a Comment

Blog Archive

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger