zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

SideSync: Berkongsi Skrin dan Data Smartphone dengan PC

Friday, November 20, 20151comments


Bila saya menulis artikel Xender: File Transfer dan Sharing yang sangat baik untuk smartphone, Zaxx  rakan facebook (kami berhubung lebih 6 atau 7 tahun tapi tak pernah jumpa) memberi komen berkenaan Mirror Screen. Terlintas untuk saya membuat setting note3 dengan notebook Lenovo.

Ada perbezaan  sedikit antara transfer & Sharing dengan Mirror Screen. Jadi rasa baik dikongsikan bersama pembaca dan anak murid saya yang sangat suka 'kobek' (explorer) perkara seperti ini.

Kepada anak saya yang kecil saya lawak telefon saya masuk dalam skrin monitor kerana ditarik oleh hantu Poltergeist.

Pertama kena install dulu SideSync for windows bagi pengguna Samsung. Jika guna telefon janama lain kena cari application khas untuk mirror screen ini, misalnya Asus menggunakan ASUS PC Link.


Download dan install SideSync dalam pc atau notebook anda. Kemudian install SideSync untuk android.



 Run dan scanning devices... untuk HP dan PC.


Bila terjumpa devives akan terpapar dan klik untuk connet


Paparan skrin HP akan terpapar di Monitor PC/Notebook. Jika ada ada 'touchscreen' sangat baik.



Boleh buat call dan semua perkara yang ada pada handphone anda. Jika anda JU (jurulatih utama) Literasi ICT anda tak perlu cable micro usb to VGA atau HDMI sebab tak perlu nak tukar antara Notebook dan HP pasal semua sekali (paparan HP dan notebook) pada satu skrin.




Kalau En. Ramlee atau En. Azrul terbaca artikel ini mesti dia kata "Zul bakpa mung dok kabor awal-awal". Sebenarnya saya tak terfikir pun.. sedangkan saya beli Samsung Ativ Tab pun nak explore perkara ini.







 
Share this article :

+ comments + 1 comments

December 25, 2016 at 10:39 PM

salam saya mencuba kaedah ini namun tidak berjaya. mungkin sebab henset saya tak support app ni. saya menggunakan oppo

Post a Comment

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger