zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

Xender: File Transfer dan Sharing yang sangat baik untuk smartphone

Friday, November 20, 20150 comments


Saya selalu menggunakan handphone untuk mengambil gambar. Menjadi kesukaran kepada saya bila gambar tersebut perlu saya transfer ke pc atau notebook bagi kerja-kerja tambahan kepada gambar berkenaan.

Banyak application telah digunakan tetapi tak banyak yang membantu secara maksimum. Ya memang kita boleh guna cable mirco usb dengan sambungan terus, atau menggunakan bluethooth. Canggih tapi mahal (bagi saya tak ada pun tak apa) iaitu NFC.

Sebelum ini saya ada menulis berkenaan dengan application Wifi Transfer Pro dan hari ini saya ingin berkongsi satu lagi application yang menarik dan mudah menggunakan asas web seperti whatsapp web tapi untuk pemidahan data.


Lebih cepat daripada bluethooth, AirDrop dan NFC. Malah hampir selesa dengan penggunaan cable. Applicatian XENDER. Boleh dapat secara percuma pada Google Store.




Boleh transfer data melalui HP kepada PC atau HP ke HP dan boleh dalam groups. Sengat menarik untuk dicuba.


Untuk transfer data ke PC atau notebook, kena cari xender web.


Macam Whatsapp Web juga, guna scanner QR untuk masuk ke Xender web.


Paparan Home pada Note 3 saya.


Ini adalah menu galeri.


Hanya bklik pada butang download untuk simpan faik ke PC.


Ini pula paparan pada menu video.


Ini paparan pada menu audio. Kita boleh download atau play.


Ini paparan fail audio yang dimainkan. Sambil kita explorer bahan/data lain.


Ini menu document terdapat semua bahan termasuk yang kita download daripada mana-mana aplication di HP kita.


Ini antara bab yang manrik. Kita boleh download application Intallation. Biasanya app yang free kita download di google play. Tapi dengan Xender kita boleh download dan simpan tak perlu lagi download di google yang mungkin makan masa. Boleh terus kongsi aje app tersebut. Saya tunjuk contoh bagaimana nak simpan My Script Calculator.


Kita juga boleh explorer fail. Jadi dengan Xender kita tak perlu lagi application ES File Explorer File Manager.




Paling akhir jangan lupa untuk log out selepas kita masuk ke Xender Web.

Selamat mencuba.


Share this article :

Post a Comment

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger