zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

Windows 10 Makin "Smooth"

Thursday, March 26, 20150 comments


Saya mula guna Windows 10 Techical Preview pada 2 September 2014. Saya sanggup format HP Folio 13 saya walaupun laptop itu mempunyai windows original. Sepanjang penggunaan Windows 10 rasa 3 kali update yang melibatkan perubahan yang besar, termasuk yang terkini drp buld 9226 kepada 10041.

Sepanjang hampir 7 bulan menggunakan Windows 10 tak ada masalah. Ok dan yang terbaru makin smooth.

Ada juga yang kenapa Windows 10 tak Windows 9 yang sepatutnya selepas Windows 8. Setahu saya Microsoft tidak mengelirukan dengan Windows 95, Windows 98 kerana kedua-dua windows tersebut bermula dengan angka 9.



Tak banyak perubahan, hanya balik semula kepada 'stail' Windows 7 dengan kemaskini Windows 8.


Multi desktop..



Ini yang baru..







Saya suka Windows Media Player yang boleh edit. Tapi mungkin kena bayar nanti.




Masih saya guna Windows Defender. Dah 2 tahun makmal ICT sekolah saya hanya guna windows Defender (baca di sini). Ok mudah dan 'dok serabut arut dengan anti-virus' (yang ni built-in kita pun tak sedar dia ada)


Untuk gagahkan Windows Defender tambah Malwarebytes Anti-Malware. Dua ni boleh sekali... jangan buat letak 2 anti virus sekali bukan bertambah baik.. mampus komputer!!



Saya masih letak menu program di sini. Nak buat baca di sini.

Microsoft menawar Windows 10 Percuma kepada pengguna walaupun mereka mempunyai windows asal bukan original.



Share this article :

Post a Comment

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger