zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

ProShow Producer Versi 7 terkini sangat mudah buat slide show

Monday, June 01, 20150 comments


Sebelum cuti 3 orang guru sekolah aku (semuanya lelaki) bersara pilihan.Aku diminta buat 3 video klip untuk 3 orang cikgu berkenaan. Oleh kerana Cg Zam ada, kerja aku menjadi ringan pasal Zam akan bantu buatkan video klip berkenaan. Jika ada masa sudah pasti ketiga-tiga video tu dibuat. Tapi kebelakangan ini Zam sibuk jadi aku buat satu.

Banyak software boleh buat video klip. Sebelum ini, persaraan pengetua aku dulu Hj Mohd Zain Muda, kami buat menggunakan Cyberlink Power Director.

Kali ini Zam cadang Corel VideoStudio, pasal versi X8 ada template slideshow. Aku install juga Pinnacle Studio 18 tapi akhirnya aku buat guna Sony Vegas Pro.

Aku ada tunjuk kepada Zam ProShow Producer 6.0. Zam kata ok.

Maghrib tadi aku ternampak versi terbarunya 7.0. Aku download dan test. Aku whatsapp Zam kata lagi ok dan lebih simple. Zam balas kata kita buat untuk pengetua sekarang akan bersara bulan Disember nanti.


Install guna trial versi.


Kemudian crack dengan patch (tanggung sendiri masa meniti diakhirat nanti). Tapi awas kalau ada MALWAREBYTE.. sangat kuat proctectnya. Lihat tepi dia dah bunuh patch. Jadi kena matikannya.


Malware Anti-Malware versi 2 ini boleh diinstall bersama dengan Microsoft Defender (tak ganggu, tapi jangan buat untuk anti-virus lain). Dia akan membantu Microsoft Defender mempertahankan serangan jika terlepas oleh Defender.


Pertama pilih new.


Pilih add contant.


Tekan Next


Step 2 masukkan muzik jika nak.


Tunggu hingga selesai


Kemudian pilih FX


Berikan nama projek ini.


Sekarang dah siap untuk paparan.


Pilih nak save di mana?


Misalnya pilih youtube.


Masukkan akaun google untuk youtube.


Jika ada beberapa akaun, pilih yang mana.


Masukkan maklumat untuk upload.


Anda boleh juga save pada PC.


Pilih nama fail nak save.


Tunggu sehingga siap.


Sebelum itu ada boleh edit setiap slide show yang dibuat secara random atau pilihan FX.


 Boleh masukkan text atau slide baru untuk tajuk misalnya


Boleh juga masuk text sebagai layer.


Atau text sebagai masking layer.

Sepanjang saya test slide show tadi saya dapati sangat mudah dan cepat berbanding dengan software lain. Lagi pun ProShow Producer kecil dan ringan... lain kata simple.


Ini hasil main-main tadi...
Anda boleh cuba dapatkan di sini


Share this article :

Post a Comment

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger