zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

VivaVideo Editor Sangat Baik Untuk Buat Video Klip atau Slide Show

Thursday, March 19, 20150 comments


Banyak kali saya menulis pasal software video editor, saya hanya tumpu kepada pc/laptop tidak pada smartphone (android). Sebelum ini saya ada menulis pasal membuat video klip hanya menggunakan kamera degital sahaja. Saya pernah buat satu video klip Hari Guru dengan menggunakan kamera Sony DSC T700. Saya guna lebih 100 scene yang ambil masa kira-kira 5 - 8 saat setiap satu scene dan fade sebagai transition effects.

Hari ini saya ingin mencadangkan satu software android yang sangat power dan mudah untuk membuat video klip dan slide show daripada gambar yang diambil. Ada yang free boleh dapat di Play Store.



Paparan awal pada file manager dimana fail kerja dan gambar serta video tersimpan. Pilih Create.



Ada 5 Pilihan lagi... Pilih Capture untuk rakam video sendiri.



Boleh Pilih basic atau pilihan lain.





Menu pilihan, misalnya FX akan terpapar untuk menambah  ceria pada video.



Jika anda pilih untuk buat slaide show, anda akan diberikan pilihan untuk dapatkan gambar daripada file manager.



Anda pilih gambar mana yang dibuat slaide..



Ini adalah video klip yang dihasil. tempalete tersedia boleh dipilih. Anda boleh ubahsuainya jika anda rajin.



Video yang dah siar boleh disimpan pada handphone atau dipaparkan pada media sosial.


VivaVideo Editor yang Pro boleh didapati di sini.
Ok Selamat mencuba.







Share this article :

Post a Comment

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger