zulbmohd blog khusus untuk perbincangan it semasa...

Microsoft Office 15 (2013) release beta akan dilancarkan minggu hadapan

Sunday, September 16, 20120 comments

Ramai masih tak mahir lagi Microsoft Office 14 (2010), minggu hadapan Microsoft nak lancar Office 2013 (versi15) pula. Versi ini kerana nak diganbungkan dengan Windows 8 dan mungkin akan dilancar pada tahun hadapan bersama dengan tablet Surface.


Office 2013 ini akan intergrasi dengan SkyDrive berkonsepkan metro dan berbasekan internet. Office 15 juga akan menampilkan Mod Touch yang membolehkan pengguna menavigasi melalui dokumen. Manakala Excel 15 bertujuan untuk menjadikan ia lebih mudah untuk set data yang besar. Ciri-ciri baru termasuk Analisis Lensa Pantas, Carta, PivotTables, dan Flash. Excel 15 juga akan memperkenalkan beberapa kawalan format carta baru yang menggunakan antara muka yang penuh interaktif untuk carta lagu dengan fine tune.



PowerPoint 15 akan menampilkan nisbah aspek ratio 16:09. Langkah ini adalah sebahagian daripada usaha untuk memastikan PowerPoint 15 boleh mewujudkan reka bentuk dan persembahan profesional kelihatan seperti cinematik, melengkapkan fakta kebanyakan monitor dan projektor skrin lebar hari ini.PowerPoint 15 juga mempunyai enjin carta baru serta new Start experience.

Outlook 15 akan menawarkan ciri Peeks baru yang membolehkan pengguna melihat jadual mereka, maklumat kenalan, dan tugas-tugas kajian dalam skrin yang sama dan OneNote 15 akan menampilkan lebih baik Jadual menyokong serta berkeupayaan untuk menukar jadual OneNote ke dalam spreadsheet. "OneNote 15 juga termasuk Membaca Resume ciri baru yang terdapat dalam Word dan Powerpoint 15, secara automatik.


Versi akhir (sepenuhnya bukan beta) untuk Office 15 dijangkakan untuk dijual kepada umum pada suku tahun pertama 2013, selepas Windows 8 dilancarkan. iLihat promo Microsoft Office 2013 untuk Windows RT di bawah


Share this article :

Post a Comment

Blog Archive

Terbalik Fonts

- no action -

Persekolahan...

 
Hak Cipta Tak Terpelihara - Boleh buat salinan jika suka...
Copyright © 2014. ZULBMOHD - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Modify by ZulbMohd
Proudly powered by Blogger